Numero II - Reisverslag uit Platteville, Verenigde Staten van Stefan Tuin - WaarBenJij.nu Numero II - Reisverslag uit Platteville, Verenigde Staten van Stefan Tuin - WaarBenJij.nu

Numero II

Blijf op de hoogte en volg Stefan

11 Februari 2015 | Verenigde Staten, Platteville

Ik heb vernomen dat het weer gewenst is om iets van me te laten horen, dus bij deze.
De laatste weken stonden vooral in het teken van school, veel huiswerk (helaas). De scholen in Amerika werken met een ander system als in Nederland. In Nederland telt alleen het cijfer van een eindexamen, ook kan je thuisblijven als daar behoefte aan is. Hier wordt je beoordeeld op aanwezigheid, huiswerk, vele quizzes, presentaties en een eindexamen dat voor ongeveer 20% meetelt in het eindcijfer. Een groot voordeel hier is dat school op loopafstand is, toch wat anders dan elke dag naar Zwolle. De (meeste) medestudenten hier kent Nederland, en dan beginnen ze meestal eerst over de fietsen. Ja, dan is de toon alweer gezet aangezien de mensen hier als het mogelijk was zelfs met de auto naar de badkamer zouden rijden.

Hier op school zijn door de weeks en in het weekend erg veel activiteiten, bijv. sport evenementen, optredens en voorbereidingen voor de international night. Ik ben al 3x bij een basketballwedstrijd geweest van de Pioneers (schoolteam) dit is een typisch Amerikaans evenement met Cheerleaders, een toeterband, eetwedstrijden en andere gekke dingen in de pauze. Verder ben ik in Dubuque geweest, dit is op een half uurtje rijden van Platteville en ligt in de staat Iowa. Samen met een Amerikaan, Duitser en Braziliaan hebben we hier een aantal toeristische plekken bezocht. Dubuque ligt naast de rivier de Mississippi, waar een museum is gevestigd. Hier hebben we ons de hele middag vermaakt. Ook nog eventjes een stukje over de bevroren Mississippi gelopen, de Braziliaan vond het helemaal geweldig aangezien het haar eerste keer op ijs was. Daarna zijn we naar het “Texas Road House” gegaan, dit is een restaurant waar ik waarschijnlijk nog wel vaker te vinden ben. Veel eten, erg lekker en goede muziek.

Uitgaan is hier top, 2nd street (kroegenstraat van Platteville) is op ongeveer een kwartier lopen van mijn kamer. Op een zaterdagavond bij een studentenfeest (Delta Sigma Pfi) geweest. Voor de mensen die de film Bad Neighbours of 22 Jump street gezien hebben, Hollywood overdrijft niet alles en zulke feesten bestaan dus echt .Voor de mensen die de films niet kennen het is in een studentenhuis met een erg grote kelder dat helemaal geïsoleerd is, stampvol is het mensen en zijn er allerlei drinkspelletjes. Helaas kwam de politie het feest bederven en moest iedereen naar huis.

Voor het vak; Energy Environment and Society hebben we twee avonden 3 uur durende discussies gehad in een restaurant, deze discussies gingen over energieverbruik, oplossingen daarvoor, en verschillende soorten groene energie. Amerikanen hebben vaak honger dus uiteraard kregen wij onbeperkt pizza tijdens de discussies. Uit deze discussies kwam naar voren dat Nederland al veel verder is met groene energie/ energiebewust denken dan de VS. Gemiddeld in deze staat heeft ieder huishouden vijf auto’s.

Verder heb ik mijn eerste basketbalwelstrijd hier al gehad (toch wel iets anders dan korfbal), en ga ik regelmatig te fitnessen om niet al te veel aan te komen. Het is hier ‘s avonds erg frisjes (-23C), en er ligt een mooi dik pak sneeuw. Maar we gaan de goede kant weer op! Waar ik hier erg van kan genieten is het geluid van de auto’s, het zijn allemaal automaten met een V8 (V6 is voor mietjes), de mensen schijnen hier zware voeten te hebben want rustig optrekken kennen ze niet. Van de week een lift gekregen van een “Redneck” in de grootste pick-up die ik tot dusver gezien heb, er was zojuist een pak sneeuw gevallen, dus wat ga je dan doen? Juist driften! Record was 3 rondjes op de rotonde aan één stuk door. Dit is het wel weer zo’n beetje, binnenkort ga ik naar een wedstrijd van de Chicago Bulls (Basketbal), en ben al beetje bezig met het uitzoeken wat ik met spring break ga doen wat waarschijnlijk Miami (Florida) gaat worden.
Iedereen bedankt voor de leuke berichtjes! Als iemand een rondleiding door Platteville wilt mijn Skype is: Stefanvandertuin.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stefan

Actief sinds 17 Dec. 2014
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 7481

Voorgaande reizen:

12 September 2015 - 25 Januari 2016

Chinaaaa

12 Januari 2015 - 15 Juni 2015

University of Wisconsin- Platteville

Landen bezocht: